La Mostra Gastronòmica del Conill i Fira de l’Artesania tornen el proper 12 d’abril convidant els assistents a degustar les diferents maneres de cuinar la carn de conill.
Vilafant es mostra ferm en la promoció de la carn de conill i el 12 d’abril convertirà el municipi en tota una festa centrada en la gastronomia i l’artesania, amb la 29a edició de la Fira del Conill. Diversos restaurants de la comarca innovaran i proposaran diverses maneres de preparar aquesta carn tan saludable, demostrant que el conill té moltes possibilitats.
Des de plats més tradicionals, com per exemple un “conill a l’all i oli”, fins a versions més modernes com un “rotlle de primavera de conill amb salsa agredolçade mango” o un “biquini de conill trufat”, són només algunes de les delícies que es podran tastar a la plaça durant la fira.
Un esdeveniment pensat per anar-hi amb tota la família, ja que, a més de la mostra gastronòmica, proposa un gran nombre de parades d’artesania i activitats per a tots els públics. «En aquesta edició de la Fira del Conill volem mostrar, un cop més, totes les possibilitats que té aquesta carn i, a més de la seva promoció, volem que aquest sigui un dia perquè tant els nostres veïns com la gent de la comarca descobreixi Vilafant», explica el regidor de Promoció Econòmica, Francesc Gaspar.
La Fira del Conill també és sinònim de música. Enguany, al migdia, hi actuarà el grup de versions “Quatre de Quatre” a l’escenari de la plaça Major. Pels carrers del municipi hi haurà la “Cercavila Swing” i, a la tarda, a l’espai del Cau, es podrà gaudir d’un concert de black music, per acabar la jornada a ritme d’havaneres amb el rom cremat preparat per la gent gran de Clau de Sol.
La fira també proposarà tallers per als més menuts, espectacles infantils, així com un espai d’inflables i, a la tarda, un berenar amb pa i xocolata per tancar la jornada.
La Mostra Gastronòmica del Conill és tot un esdeveniment per a Vilafant, ja que implica bona part de la població, ja sigui participant a través de les entitats, col·laborant amb l’organització o gaudint de la fira. «Per a Vilafant, la Fira del Conill és un dia de molta festa que ens permet trobar-nos, degustar plats de conill i gaudir d’una jornada que preparem des del consistori perquè tothom hi trobi una activitat», conclou l’alcaldessa de Vilafant, Montse De la Llave.


