Swatch

La propietària de l’única botiga Swatch que hi ha a Figueres explica que l’empresa de rellotges suïssa està tenint molt èxit amb el model unisex Big Bold i que ha llençat una nova col·lecció inspirada en Mickey Mouse. També destaca que Swarovski i la marca Les Georgettes, amb la seva bijuteria de colors intercanviables, ofereixen peces molt innovadores.

Com van ser els inicis de la botiga?

El meu pare tenia la mateixa botiga a Roses des de feia 20 anys i s’estava plantejant jubilar-se. Jo vivia amb la meva parella a Reus i, com que no teníem feina, vam pensar que seria bona idea obrir un altre establiment, però a la capital de l’Alt Empordà. Vàrem obrir la botiga de Figueres el 23 de desembre de 2013, el mateix any en què va néixer la meva filla. Ara acabem de complir set anys. El meu pare ens va ensenyar el negoci i hem continuat amb la tradició familiar. Actualment estic jo sola al càrrec  i en aquest temps he anat adquirint la meva pròpia experiència.

Què podem trobar al teu establiment?

El meu és l’únic establiment Swatch que hi ha a Figueres. Tot i que hi ha rellotgeries multimarques que també tenen models d’aquesta empresa, l’única ‘botiga Swatch’, és la meva. Els rellotges que venc son d’una de les millors marques suïsses que existeixen i tenen dos anys de garantia internacional i l’avantatge que són totalment submergibles. A més d’una àmplia gamma d’articles de Swarovski, en la meva botiga també trobaràs productes de la marca francesa de bijuteria Les Georgettes, que ara s’està donant a conèixer i té uns articles de colors intercanviables molt atractius. Igual que Swatch, aquestes dues marques també tenen dos anys de garantia internacional.

Les Georgettes utilitza un concepte innovador de joies personalitzables, que està registrat i patentat. Les peces es combinen amb bandes de cuir i vinils intercanviables i reversibles, que fan que es puguin triar dos colors.

Quina és l’última tendència dels rellotges Swatch?

Swatch està versionant models de rellotges clàssics amb un toc modern, i també ha llançat un nou model anomenat Big Bold, que es ven molt bé. És un rellotge gran, esportiu i lleuger, i és el que ara està funcionant millor a la marca. Estan inspirats en moda urbana i compten amb dissenys atrevits. Aquest rellotge és tant per a home com per a dona, ja que la marca acostuma a fer tots els seus models unisex, excepte quan fan rellotges molt petits destinats directament al públic femení. També han llançat la col·lecció Mickey Mouse – Keith Haring, que està inspirada en la passió que aquest artista sentia pel ratolí de Disney. És una col·lecció molt nova i arribarà a mitjans de gener a la nostra botiga. Nosaltres ja tenim encàrrecs.

Quines novetats hi ha a Swarovski?

És una marca austríaca amb molta experiència, que es caracteritza per treballar el vidre tallat, com si fos un diamant, el que li confereix una lluentor intensa. Està fet amb un aliatge de metall amb un bany de rodi, que el fa molt resistent i també li dóna propietats antial·lèrgiques.

Temps enrere, Swarovski principalment fabricava figuretes de vidre, però ara abasta articles per a home, dona, clauers i, fins i tot, fundes per al mòbil. Fan una bijuteria per a tota mena de públic, en què hi ha peces clàssiques per a senyores o articles més ‘fashion’ destinats a tota mena de públic.

La companyia austríaca ha anat evolucionant i, com moltes marques, en els últims anys s’ha reinventat. El mateix passa amb els rellotges, que no es venen com abans, i per això es van adaptant als nous temps.

Com us està afectant la crisi de la pandèmia?

De moment anem sobrevivint, esperant que passi tot això. Els nostres no són productes de primera necessitat, però se segueixen venent per regals o per jornades tan especials com la de sant Valentí. La veritat és que la crisi es nota a tot arreu.

 163 total views,  2 views today