Prop de dues-centes persones assisteixen a la nova producció de Novum Organum, dedicada al cavaller castelloní que protagonitzarà la XXXIV edició del festival
La Basílica de Santa Maria de Castelló d’Empúries va acollir aquest diumenge l’estrena d’El Romanç de Guillem Escarrer. De Castelló d’Empúries al Regne de Nàpols, la nova producció de Novum Organum creada expressament per a la XXXIV edició de Terra de Trobadors. La proposta va reunir vora de dues-centes persones i va esdevenir el primer gran acte del compte enrere cap al festival medieval, que se celebrarà els dies 11, 12 i 13 de setembre.
Impulsat per l’Ajuntament de Castelló d’Empúries, l’espectacle recupera la figura de Guillem Escarrer (1266-1321), el cavaller castelloní que enguany centra el relat històric de Terra de Trobadors. A través de la música, la narració i la interpretació, el muntatge ressegueix la seva trajectòria des del comtat d’Empúries fins al Regne de Nàpols, inspirant-se en les antigues cançons de gesta medievals.
L’estrena va destacar pel seu caràcter participatiu, amb diversos moments d’interacció entre els intèrprets i el públic, i per un gran desplegament musical, que va permetre descobrir la riquesa sonora dels instruments històrics. La combinació de música, narració i rigor històric va ser molt ben rebuda pels assistents, que van seguir la representació amb gran interès.
La producció és obra de Novum Organum, una companyia formada per actors, músics, musicòlegs i especialistes en arts escèniques històriques. El text ha estat escrit per Marcel Leal a partir de la recerca del medievalista Elvis Mallorquí, autor de l’estudi sobre Guillem Escarrer que ha inspirat la temàtica de l’edició d’enguany. L’actuació formava part del XI Cicle de Música So de Lonh, que culminarà el proper 6 de setembre amb el concert de Locus Desperatus, dedicat a Marturià Prats i la música a la capella de l’Infant Fortuna.
Després d’aquesta primera representació, El Romanç de Guillem Escarrer tornarà a formar part de la programació de Terra de Trobadors, amb diverses funcions els dies 11 i 12 de setembre, dins una edició que convertirà novament Castelló d’Empúries en un gran escenari medieval amb més de dues-centes activitats culturals, històriques i familiars.


