Close Menu
    Facebook X (Twitter) Instagram WhatsApp
    Trending
    • Dipsalut activa aquest estiu el programa de control de dutxes i sorres a vuitanta-una platges de la Costa Brava
    • Sant Joan: L’inici de l’estiu
    • Els concerts i les projeccions de cinema a l’aire lliure encapçalen les activitats d’estiu a Figueres
    • Miquel Àngel Castaño assumeix l’alcaldia de Pont de Molins
    • L’Alt Empordà és la comarca de Girona amb major detecció de casos nous de maltractaments a persones grans el 2025
    • Israel Galván s’endinsa en l’univers de Dalí i la ciència en el marc de Platform Dalí
    • La Casa de la Cultura Les Bernardes aprofundeix en la salut dels mars amb dues conferències i la presentació del llibre Mar paisatge, de Daniela Colafranceschi
    • Som Vila-sacra – Junts pel Progrés presenta Pep Velasco Navarro com a candidat a l’alcaldia per a les municipals de 2027
    WhatsApp X (Twitter) Facebook Instagram
    Revista CRAE · Cultura comerç i oci
    Hotel Octavia Cadaques
    Petrolis Figueres - Venda de gasoil a domicili - Carburants i combustibles
    • Inici
    • Agenda
    • Empresa & Serveis
    • Entrevistes
    • Gastronomia
    • Fires i Festes
    • Actes Socials
    • Gent i Oci
      • Homenatges Vellesa
      • Especial Dona Empresària
      • Especial Fires Santa Creu
      • Especial anversari CRAE
      • Especial Vi de l’Empordà
      • Gent de l’Empordà
      • Especial Eleccions
    • Salut i Bellesa
    • Curses
      • Cursa de la Dona de Figueres
      • Cursa de la Dona de Roses
      • Cursa de la Dona de Castelló d’Empúries
      • Cursa de la Dona Port de la Selva
      • Corre per les Mames Llançà
      • Embruixada BTT Llers
      • + Curses
    • Notícies
      • Notícies de l’Alt Empordà
      • Notícies de Girona
      • Notícies de Cultura
    • Pobles
      • Alt Empordà Poble a Poble
      • L’Encant de l’Empordà
      • L’Empordà
    Revista CRAE · Cultura comerç i oci
    Inici»Gent i Oci»Dona Empresària»Sílvia Ripoll: “La planificació és molt important, i les dones en sabem”
    Dona Empresària

    Sílvia Ripoll: “La planificació és molt important, i les dones en sabem”

    2 de Setembre de 202125 Vistes
    Silvia Ripoll

    La regidora d’urbanisme de Roses apunta que les dones han de prendre consciència i lluitar, també a través d’accions reivindicatives com la Cursa de la Dona, per l’equiparacio social i laboral.

    Creus que en l’actualitat hi ha equiparació de la dona i l’home a l’àmbit polític i laboral?

    Crec que en l’àmbit polític hi ha una certa equiparació, som les dones que hem de prendre consciència i voler formar part d’un món que tradicionalment ha sigut un “món d’homes”. Tenim una capacitat innata d’autoexigència i esforç que ens fa aptes per qualsevol feina que impliqui prendre decisions amb visió de futur. Quan parlem d’urbanisme i municipi, per exemple, no podem pensar només en el dia a dia sinó també en una planificació i ordenació de la ciutat en un futur. Com volem que sigui la vida dels nostres veïns i veïnes amb el pas del temps, la planificació és molt important i les dones en sabem una estona.

    Creus que la pandèmia ha agreujat les desigualtats socials entre homes i dones?

    La pandèmia ha agreujat les desigualtats en general, segur. Però m’atreviria a dir que amb aquesta situació de pandèmia hi ha hagut famílies on la dona ha continuat treballant i l’home no (de manera remunerada). Segurament hi haurà hagut famílies on la dona per exemple treballava en un supermercat i l’home en un restaurant i la dona ha sigut el motor econòmic de la família, no? O alguna dona infermera tenint la seva parella masculina afectada per un ERTO.

    Què creus que hauria de canviar ara?

    Per canviar aquesta situació hauríem de perdre la vergonya que fan algunes feines per estar catalogades com a feines pròpies de dones o d’homes. En el món de la cuina això ja ha passat. Tenim grans dones cuineres i grans homes cuiners. També caldria equipar sous “igual feina igual sou”, en el món polític això ja és així i també en el món del funcionariat.

    Com a dona, quina importància té organitzar activitats reivindicatives com la cursa de la dona?

    Les activitats reivindicatives serveixen per deixar clar que tenim un problema, som les dones les que ens hem d’alliberar. Anar vestides i pentinades com ens agradi a nosaltres. Estudiar la carrera que nosaltres escollim. Triar la parella que vols al teu costat. Trencar les cadenes, ser lliures i creure’ns-ho.

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Email Telegram WhatsApp

    Entrades relacionades

    Dona Empresària

    Núria Escarpanter: “El 8M és també un dia de memòria per reconèixer les dones que han construït el nostre poble”

    26 de Febrer de 202619 Vistes
    Dona Empresària

    Míriam Lanero: “El 8M ha de ser una mobilització col·lectiva per treballar la igualtat cada dia de l’any”

    26 de Febrer de 202612 Vistes
    Dona Empresària

    Júlia Gil: “El 8M és memòria, reivindicació i el compromís de treballar per una igualtat real cada dia”

    26 de Febrer de 202613 Vistes
    Cerca
    • Aj Santa Llogaia
    • Ajuntament Avinyonet
    • Ajuntament Vilasacra
    • Ajuntament Armentera
    • Hotel Octavia
    • Restaurant Sa Gambina
    • Estanc n8
    • Estanc n8
    • Retec SL
    • Assessoria Lloret
    • Mineralia
    • Matfi3
    • Pinsos Casademont
    • Vidres Empordà
    • Teo Jordà
    • ICAD
    • Taller Juanola
    • Empordalia
    • Trull Boadella
    • Can Marti
    • Kassandra Shop
    • MotoNatura
    • Fincas Giron
    • Restaurant La Vinya
    • Travel Master
    • Residencia Canina VilaDescans
    • Guia Restaurants
    • CRAE
    • CRAE
    • CRAE
    Revista CRAE Figueres
    Contacte

    REVISTA CRAE
    C. Fossos 20
    (Cantonada C. Colom)
    17600 Figueres
    Alt Empordà, Girona

    T: 872 01 57 27
    M: 650 750 661

    info@revistacrae.cat

    Informació
    • Qui Som
    • Agenda de l’Alt Empordà
    • Últimes notícies de l’Alt Empordà
    • Contacte i situació
    • Revista Crae
    • Guia Restaurants
    • Política de Privacitat
    Categories
    • Cultura de l’Alt Empordà
    • Empreses i serveis de l’Alt Empordà
    • Entrevistes de l’Alt Empordà
    • Especial Eleccions
    • Fires i Festes de l’Alt Empordà
    • Gastronomia de l’Alt Empordà
    • Homenatges a la vellesa de l’Alt Empordà
    • Salut i bellesa a l’Alt Empordà
    Facebook X (Twitter) Instagram Pinterest
    • Política de Privacitat
    © 2026 CRAE REVISTA CRAE.

    Escriviu a sobre i premeu Intro per cercar. Premeu Esc per cancel·lar.