Anna Torrentà, Alcaldessa d’Ordis
Quina és la importància de celebrar el Dia de la Dona?
És un dia de reivindicació, d’homenatge i agraïment a la feina que han fet les dones que ens han precedit per poder ser on som i per encoratjar-nos a seguir fent-ho fins a aconseguir la igualtat plena arreu del món.
Quines accions promoveu des de la vostra institució a favor de les Dones?
Des que vaig entrar com a alcaldessa, hem posat les dones a l’agenda d’activitats del poble. Cada 8M i 25N fem trobades, xerrades, visionem pel·lícules o teatre, fem cursos d’autoprotecció i tallers.
Al municipi, tenim bancs personalitzats per aquestes dues dates i ens apleguem prop de 90 dones de totes les edats cada 8M, sigui el dia de la setmana que sigui. És el nostre dia de trobada anual.
Què recomana a les noies joves per al seu futur?
Que agafin el relleu que deixem les més grans. Ni una passa enrere. Perquè això és una carrera de fons i afluixar vol dir retrocedir en drets. D’això, l’extrema dreta en sap molt. Ens farien recular dècades. Han de ser fermes i ser conscients que res ens ve donat si no ho lluitem.
Com podem contribuir tots a les polítiques d’igualtat amb les dones?
Doncs educant i sensibilitzant des de tots els àmbits, edats i comunitats.
Donant suport a iniciatives locals i assistint a esdeveniments.
Promovent la igualtat en el lloc de treball: Fomentant pràctiques laborals justes, com ara la igualtat salarial, la promoció de dones en càrrecs de lideratge i la creació d’un ambient laboral inclusiu.
Denunciant la discriminació i donant suport a les víctimes.
Sent un exemple a seguir en la vida quotidiana.
Implicant-se en la política local i nacional per defensar polítiques que promoguin la igualtat de gènere. Això pot incloure votar a candidats que prioritzin la igualtat.
Fomentant el diàleg. Creant espais de conversa on es pugui discutir sobre la igualtat de gènere, escoltar diferents perspectives i buscar solucions conjuntes.
Quin ha de ser el paper de l’Administració en la política pro-Dones?
Ha de ser proactiva. En els darrers anys s’ha avançat fent realitat una conselleria de feminismes i igualtat per primera vegada (2021). L’Administració té les eines i els recursos per transformar una necessitat i clam social en efectius. Rebem suport, subvencions i assessorament per fer aterrar polítiques locals per a la ciutadania.
Alguna qüestió o comentari més que vulgueu afegir?
Sí. Sovint s’intenta contraposar el feminisme amb un retrocés dels drets dels homes. Això ens fa un flac favor com a societat i compra el relat dels masclistes.
El feminisme és IGUALTAT d’oportunitats, de tracte i la restitució d’uns drets que al llarg de la història s’han vulnerat pel fet de ser dones.


