Entrevista a Bibiana Cortada, regidora de Salut, Medi ambient i Acció Social de l’Aj. de Vilabertran, pel Dia de la Dona 2021.
– Com et definiries?
Com una persona molt activa, sobretot perquè participo ajudant en moltes activitats que es duen a terme en el municipi de Vilabertran.
– Escull algun moment de la teva vida el qual la condició de dona t’ha perjudicat:
Afortunadament, en aquests moments no recordo cap situació en la qual ser dona m’hagi estat un obstacle, ni en la feina ni en l’àmbit personal.
– Creus que la pandèmia ha agreujat les desigualtats socials homes i dones?
Crec que sí, i més per aquelles dones que ja tenien problemes abans de la pandèmia. Són moments molt durs per tothom qui pateix abusos o té manca de recursos. El fet de passar tantes hores i dies reclosos, sovint en espais reduïts, ha agreujat, en efecte, el problema de la convivència.
– Una dona que admiris (o hagis admirat al llarg de la història), famosa o no famosa, i per què:
A la meva àvia Catalina Ferreros, que va viure una postguerra, va criar tres filles i va treballar fent mercats amb el meu avi. Va portar la llar en una època que era únicament “cosa de dones” i va treballar a l’horta de casa. Recordo arribar a casa de l’escola a l’hivern i trobar la meva àvia als baixos netejant i lligant manats de porros per vendre a la parada del mercat o als magatzems de fruita i verdura. I sempre amb un somriure i cantant cançons de la seva joventut. Contínuament ens deia a les meves germanes i a mi que estudiéssim i treballéssim per no dependre de ningú.
– Sovint s’atribueixen superpoders a les dones per la seva capacitat de fer moltes tasques alhora. Quin poder sobrenatural t’agradaria tenir?
En els moments convulsos i de pandèmia que estem vivim, m’agradaria tenir el poder de sanció, amb la intenció de poder ajudar a tothom amb qui no actua bé.