Close Menu
    Facebook X (Twitter) Instagram WhatsApp
    Trending
    • Dipsalut activa aquest estiu el programa de control de dutxes i sorres a vuitanta-una platges de la Costa Brava
    • Sant Joan: L’inici de l’estiu
    • Els concerts i les projeccions de cinema a l’aire lliure encapçalen les activitats d’estiu a Figueres
    • Miquel Àngel Castaño assumeix l’alcaldia de Pont de Molins
    • L’Alt Empordà és la comarca de Girona amb major detecció de casos nous de maltractaments a persones grans el 2025
    • Israel Galván s’endinsa en l’univers de Dalí i la ciència en el marc de Platform Dalí
    • La Casa de la Cultura Les Bernardes aprofundeix en la salut dels mars amb dues conferències i la presentació del llibre Mar paisatge, de Daniela Colafranceschi
    • Som Vila-sacra – Junts pel Progrés presenta Pep Velasco Navarro com a candidat a l’alcaldia per a les municipals de 2027
    WhatsApp X (Twitter) Facebook Instagram
    Revista CRAE · Cultura comerç i oci
    Hotel Octavia Cadaques
    Petrolis Figueres - Venda de gasoil a domicili - Carburants i combustibles
    • Inici
    • Agenda
    • Empresa & Serveis
    • Entrevistes
    • Gastronomia
    • Fires i Festes
    • Actes Socials
    • Gent i Oci
      • Homenatges Vellesa
      • Especial Dona Empresària
      • Especial Fires Santa Creu
      • Especial anversari CRAE
      • Especial Vi de l’Empordà
      • Gent de l’Empordà
      • Especial Eleccions
    • Salut i Bellesa
    • Curses
      • Cursa de la Dona de Figueres
      • Cursa de la Dona de Roses
      • Cursa de la Dona de Castelló d’Empúries
      • Cursa de la Dona Port de la Selva
      • Corre per les Mames Llançà
      • Embruixada BTT Llers
      • + Curses
    • Notícies
      • Notícies de l’Alt Empordà
      • Notícies de Girona
      • Notícies de Cultura
    • Pobles
      • Alt Empordà Poble a Poble
      • L’Encant de l’Empordà
      • L’Empordà
    Revista CRAE · Cultura comerç i oci
    Inici»Gent i Oci»Cultura»El cicle Mirades pròpies exposa “Retrospectiva. Pintar, pensar, somiar” de l’artista Luis Navarro
    Cultura

    El cicle Mirades pròpies exposa “Retrospectiva. Pintar, pensar, somiar” de l’artista Luis Navarro

    21 de Maig de 202510 Vistes
    El cicle Mirades pròpies exposa “Retrospectiva. Pintar, pensar, somiar” de l’artista Luis Navarro

    L’Àrea de Cultura de l’Ajuntament de Roses continua impulsant el projecte “Mirades pròpies. Mostra d’artistes locals”, una iniciativa que té per objectiu donar visibilitat al talent artístic del municipi i apropar l’art a la ciutadania. En aquest marc, del 24 de maig al 3 d’agost, la sala d’exposicions de la Ciutadella de Roses acull la segona mostra del cicle: “Retrospectiva. Pintar, pensar, somiar”, de l’artista plàstic Luis Navarro. La inauguració tindrà lloc aquest dissabte a les 12 h.

    L’univers pictòric de Luís Navarro

    La mostra de Luis Navarro, titulada “Retrospectiva. Pintar, pensar, somiar”, recull una selecció de l’obra d’aquest artista plàstic amb una trajectòria internacional consolidada. Una obra que beu de múltiples influències, però s’erigeix des de la llibertat creativa com a pilar fonamental. L’artista reconeix que pinta des de la ment, mai del natural, deixant que sigui la mà qui guiï el traç amb total llibertat.

    Aquesta espontaneïtat dona lloc a un univers propi poblat d’éssers antropomorfs, sense rostre, que es mouen i es transformen en un espai irreal i metafísic, pròxim al món dels somnis i del pensament. Les seves obres interpel·len directament l’espectador, convidant-lo a fer-se preguntes, a reconèixer formes i, sovint, a buscar-se a si mateix enmig d’un paisatge ple d’incerteses.

    Una trajectòria vital i artística intensa

    Luis Navarro va néixer a Barcelona l’any 1935. A causa de la guerra i de la repressió franquista, el seu pare es va exiliar a França i la resta de la família es va traslladar a Tudela, d’on era originària la seva mare. Allà va cursar estudis de música i art. Als 18 anys va tornar a Barcelona i posteriorment es va establir a Niça, on va començar una carrera musical com a guitarrista que va compaginar amb la seva passió per la pintura.

    A Niça va conèixer personalitats com Picasso, qui el va animar a continuar pintant i li va reconèixer un estil propi. Des d’aleshores, ha desenvolupat una rica trajectòria artística que inclou pintura a l’oli, gravat, dibuix, pastel i escultura, i ha exposat la seva obra a ciutats com París, Madrid, Roma, Brussel·les, Luxemburg, Osaka, Londres i Nova York.

    Destaquen especialment l’exposició de Le Cannet (1978), la de París de la mà de Katia Granoff (1982) i la gran retrospectiva de 2005 a la sala de la Grande Arche de la Défense de París, amb més de 400 obres exposades.

    Mirades pròpies, l’aposta per la creació local

    El projecte Mirades pròpies, comissariat per l’historiador de l’art Toni Martínez, consta d’un cicle de tres exposicions que ofereixen als creadors i creadores locals, tant amateurs com professionals, la possibilitat de mostrar la seva obra en espais municipals com Ca l’Anita i la sala d’exposicions de la Ciutadella. Els artistes convidats en aquesta edició són Joan Gibert, Gabi Ramírez, Josep Alemany i Ot Prieto, Natalie Staniforth i Luis Navarro.

    Amb aquesta iniciativa, l’Àrea de Cultura reforça la seva aposta per la cultura local, donant visibilitat als artistes, afavorint la seva connexió amb el públic i mostrant la diversitat de mirades i de llenguatges plàstics que conviuen en el mateix territori.

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Email Telegram WhatsApp

    Entrades relacionades

    Cultura

    Els concerts i les projeccions de cinema a l’aire lliure encapçalen les activitats d’estiu a Figueres

    18 de Juny de 20269 Vistes
    Cultura

    Israel Galván s’endinsa en l’univers de Dalí i la ciència en el marc de Platform Dalí

    17 de Juny de 20262 Vistes
    Cultura

    Figueres es MOU es fa gran i celebra 13 anys amb una programació de dansa de primer nivell

    16 de Juny de 202611 Vistes
    Cerca
    • Aj Santa Llogaia
    • Ajuntament Avinyonet
    • Ajuntament Vilasacra
    • Ajuntament Armentera
    • Hotel Octavia
    • Restaurant Sa Gambina
    • Estanc n8
    • Estanc n8
    • Retec SL
    • Assessoria Lloret
    • Mineralia
    • Matfi3
    • Pinsos Casademont
    • Vidres Empordà
    • Teo Jordà
    • ICAD
    • Taller Juanola
    • Empordalia
    • Trull Boadella
    • Can Marti
    • Kassandra Shop
    • MotoNatura
    • Fincas Giron
    • Restaurant La Vinya
    • Travel Master
    • Residencia Canina VilaDescans
    • Guia Restaurants
    • CRAE
    • CRAE
    • CRAE
    Revista CRAE Figueres
    Contacte

    REVISTA CRAE
    C. Fossos 20
    (Cantonada C. Colom)
    17600 Figueres
    Alt Empordà, Girona

    T: 872 01 57 27
    M: 650 750 661

    info@revistacrae.cat

    Informació
    • Qui Som
    • Agenda de l’Alt Empordà
    • Últimes notícies de l’Alt Empordà
    • Contacte i situació
    • Revista Crae
    • Guia Restaurants
    • Política de Privacitat
    Categories
    • Cultura de l’Alt Empordà
    • Empreses i serveis de l’Alt Empordà
    • Entrevistes de l’Alt Empordà
    • Especial Eleccions
    • Fires i Festes de l’Alt Empordà
    • Gastronomia de l’Alt Empordà
    • Homenatges a la vellesa de l’Alt Empordà
    • Salut i bellesa a l’Alt Empordà
    Facebook X (Twitter) Instagram Pinterest
    • Política de Privacitat
    © 2026 CRAE REVISTA CRAE.

    Escriviu a sobre i premeu Intro per cercar. Premeu Esc per cancel·lar.