Close Menu
    Facebook X (Twitter) Instagram WhatsApp
    Trending
    • Inaugurada la potabilitzadora de l’Escala, que millorarà la qualitat i la garantia de subministrament d’aigua al municipi
    • La Nocturna de Vilafant torna a reunir centenars de corredors en una nit d’esport i festa
    • La 6a Festa del Riu torna a omplir Pont de Molins d’activitats i bon ambient
    • Empuriabrava viu intensament una nova edició de les Festes del Carme
    • Navata tanca una intensa Festa Major del Carme amb una gran participació
    • Núria Mach analitza el disseny i les claus de la Festa Major de Cantallops
    • L’Ajuntament de Figueres expressa la seva indignació davant la resolució judicial que obliga a suspendre cautelarment l’expulsió d’una parada conflictiva del Mercat de la Fruita i la Verdura
    • El Museu de l’Empordà prepara la desena temporada d’“Històries de l’art” amb tres cursos gratuïts
    WhatsApp X (Twitter) Facebook Instagram
    Revista CRAE · Cultura comerç i oci
    Hotel Octavia Cadaques
    Petrolis Figueres - Venda de gasoil a domicili - Carburants i combustibles
    • Inici
    • Agenda
    • Empresa & Serveis
    • Entrevistes
    • Gastronomia
    • Fires i Festes
    • Actes Socials
    • Gent i Oci
      • Homenatges Vellesa
      • Especial Dona Empresària
      • Especial Fires Santa Creu
      • Especial anversari CRAE
      • Especial Vi de l’Empordà
      • Gent de l’Empordà
      • Especial Eleccions
    • Salut i Bellesa
    • Curses
      • Cursa de la Dona de Figueres
      • Cursa de la Dona de Roses
      • Cursa de la Dona de Castelló d’Empúries
      • Cursa de la Dona Port de la Selva
      • Corre per les Mames Llançà
      • Embruixada BTT Llers
      • + Curses
    • Notícies
      • Notícies de l’Alt Empordà
      • Notícies de Girona
      • Notícies de Cultura
    • Pobles
      • Alt Empordà Poble a Poble
      • L’Encant de l’Empordà
      • L’Empordà
    Revista CRAE · Cultura comerç i oci
    Inici»Gent i Oci»Cultura»El Festival Istiu consolida la seva proposta amb una nova edició que reunirà Ginestà, Andrea Motis, Mazoni i Tomeu Penya
    Cultura

    El Festival Istiu consolida la seva proposta amb una nova edició que reunirà Ginestà, Andrea Motis, Mazoni i Tomeu Penya

    25 de Febrer de 202612 Vistes
    El Festival Istiu consolida la seva proposta amb una nova edició que reunirà Ginestà, Andrea Motis, Mazoni i Tomeu Penya

    El festival se celebrarà del 29 de juny al 5 de juliol en sis espais patrimonials de Castelló d’Empúries i Empuriabrava

    La sisena edició reafirma el model de proximitat amb una programació que combina artistes consolidats i noves veus de l’escena catalana, incloent diverses propostes empordaneses

    El Festival ISTIU celebrarà del 29 de juny al 5 de juliol de 2026 una nova edició amb una programació formada per 12 concerts en 6 espais de Castelló d’Empúries i Empuriabrava. Amb noms consagrats i emergents de l’escena musical del país, el festival castelloní oferirà una setmana farcida de música en directe a racons emblemàtics del municipi. I és que el cartell compte amb noms de la talla de Ginestà, Andrea Motis, Tomeu Penya i Mazoni i propostes com les d’Alba Armengou, Alosa, Ernest Prana o Clima.

    Aquest dimarts s’ha presentat la programació de la que serà la 6a edició del festival organitzat per l’Ajuntament de Castelló d’Empúries. La presentació s’ha fet a la plaça dels Homes, el pinyol de la vila comtal. El festival es desmarca dels concerts de gran format que proliferen a l’Empordà i reivindica un model de proximitat, pensat tant per al públic del municipi com per als visitants de rodalies. L’objectiu és oferir a Castelló d’Empúries un retrat del més destacat de l’escena musical actual, alhora que es posa en valor el patrimoni arquitectònic i històric de la vila. Per això, la programació es desplega en un ampli ventall d’escenaris emblemàtics que, més enllà de la seva funció com a espais de concert, esdevenen també una porta d’entrada per descobrir el municipi.

    En aquest sentit, el festival tornarà a omplir de música espais com la Basílica de Santa Maria, el Claustre del Convent de Santa Clara, el Pati del Palau dels Comtes, La Llotja, el Poblat Típic o la plaça de les Palmeres d’Empuriabrava, configurant un recorregut musical que connecta diferents punts del terme municipal. Aquesta relació entre música i espai és un dels trets distintius de l’ISTIU, que aposta per concerts en formats propers i en entorns amb identitat pròpia.

    La programació d’enguany combina artistes amb trajectòries consolidades amb propostes emergents de l’escena catalana. Andrea Motis serà l’encarregada d’inaugurar el festival amb el seu nou projecte en format de trio, mentre que Ginestà presentarà el seu nou treball en un dels concerts centrals de la programació. També hi actuaran figures destacades com Tomeu Penya, referent de la cançó d’autor, i Mazoni, una de les veus més reconegudes del pop català.

    El cartell es completa amb propostes com Alba Armengou, que presentarà el seu darrer treball, el duet Alosa, una de les revelacions recents del panorama musical català, o el cantautor empordanès Ernest Prana. També hi participaran la banda Clima, la cantant Llum Blancafort, el músic figuerenc Alverd Oliva i el duet Wilma’s, que oferirà una sessió al Pati del Palau dels Comtes. Entre les propostes singulars de la programació hi ha l’espectacle 393 de Salva Racero, que combina música en directe i maridatge de vi en un format íntim.

    Amb aquesta nova edició, el Festival ISTIU continua consolidant la seva aposta per una programació musical de qualitat en espais patrimonials, mantenint el seu caràcter de festival de proximitat i reforçant el seu paper dins l’oferta cultural de Castelló d’Empúries.

    L’acte de presentació d’aquest matí ha inclòs l’actuació sorpresa i en acústic de dos dels artistes que configuren el cartell d’enguany: Clima i Ernest Prana. L’alcaldessa de Castelló d’Empúries, Anna Massot, ha destacat que «el Festival ISTIU s’ha consolidat com una proposta cultural pròpia que posa en valor tant el patrimoni com la música creada al país». En aquest sentit, ha remarcat que el festival «contribueix a ampliar l’oferta cultural del municipi a l’inici de la temporada d’estiu i a reforçar la identitat de Castelló d’Empúries com a espai viu i actiu culturalment».

    Les entrades per als concerts ja es poden adquirir a través del web del festival: www.istiu.com

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Email Telegram WhatsApp

    Entrades relacionades

    Cultura

    El Museu de l’Empordà prepara la desena temporada d’“Històries de l’art” amb tres cursos gratuïts

    17 de Juliol de 20261 Vistes
    Cultura

    Figueres a Escena obre convocatòria per participar en el procés creatiu de ‘Los Muchísimos’

    16 de Juliol de 202634 Vistes
    Cultura

    La Gili-Romaní Hot Jazz Cats tancarà l’apartat musical del cicle Entre Muralles a l’església de la Ciutadella

    13 de Juliol de 20264 Vistes
    Cerca
    • Aj Santa Llogaia
    • Ajuntament Avinyonet
    • Ajuntament Vilasacra
    • Ajuntament Armentera
    • Hotel Octavia
    • Restaurant Sa Gambina
    • Estanc n8
    • Estanc n8
    • Retec SL
    • Assessoria Lloret
    • Mineralia
    • Matfi3
    • Pinsos Casademont
    • Vidres Empordà
    • Teo Jordà
    • ICAD
    • Taller Juanola
    • Empordalia
    • Trull Boadella
    • Can Marti
    • Kassandra Shop
    • MotoNatura
    • Fincas Giron
    • Restaurant La Vinya
    • Travel Master
    • Residencia Canina VilaDescans
    • Guia Restaurants
    • CRAE
    • CRAE
    • CRAE
    Revista CRAE Figueres
    Contacte

    REVISTA CRAE
    C. Fossos 20
    (Cantonada C. Colom)
    17600 Figueres
    Alt Empordà, Girona

    T: 872 01 57 27
    M: 650 750 661

    info@revistacrae.cat

    Informació
    • Qui Som
    • Agenda de l’Alt Empordà
    • Últimes notícies de l’Alt Empordà
    • Contacte i situació
    • Revista Crae
    • Guia Restaurants
    • Política de Privacitat
    Categories
    • Cultura de l’Alt Empordà
    • Empreses i serveis de l’Alt Empordà
    • Entrevistes de l’Alt Empordà
    • Especial Eleccions
    • Fires i Festes de l’Alt Empordà
    • Gastronomia de l’Alt Empordà
    • Homenatges a la vellesa de l’Alt Empordà
    • Salut i bellesa a l’Alt Empordà
    Facebook X (Twitter) Instagram Pinterest
    • Política de Privacitat
    © 2026 CRAE REVISTA CRAE.

    Escriviu a sobre i premeu Intro per cercar. Premeu Esc per cancel·lar.