Ara sí: ja és una realitat, a Figueres, la nova gastrotaverna de cuina basco-catalana. Un concepte únic que es troba en un dels llocs amb més ambient i més freqüentat de la ciutat: la plaça de les Patates. Al capdavant del negoci, l’Iker Carrillo i la Eli Rodríguez, dues persones amb molt de bagatge en el sector.
– Com va anar la inauguració del passat dissabte 5?
La veritat és que estem molt contents. Vam tenir el local ple, molta gent ens va voler acompanyar aquest primer dia i no hi ha dubte que començar amb bona acollida sempre és un plus. Havíem generat força expectativa, sobretot entre gent del nostre cercle que va venir: amics, coneguts, proveïdors, comercials… A més, també ens va agradar molt conèixer altres veïns de la zona i de la comarca que van venir a treure el cap al Boga.
– Com s’ha de definir el Boga?
El Restaurant Boga és la unió basco-catalana feta realitat. Hem portat a Figueres, d’una banda, una oferta que agrada molt a Euskadi, com és la taverna de pintxos original, amb tota la seva essència i amb una barreja de tocs moderns i tradicionals. D’altra banda, el Boga també comptarà amb una part de la gastronomia catalana que sempre és molt desitjada: les tapes. També hem presentat una carta amb entrants, peixos i carns per a tots els gustos. Per a un nosaltres és un honor haver pogut obrir un concepte que podríem dir que és únic tant a l’Empordà com a la província de Girona.
– Tot plegat, en un local que destaca pels seus acurats detalls…
La meva parella Elisabet, en la decoració del Boga, ja ha fet evidents els seus anys d’experiència en el sector, havent inaugurat i dirigit establiments del grup Txot’s, entre altres. Jo he tingut la sort d’haver treballat en rellevants cuines de Bilbao i d’haver rebut distincions en molts premis i concursos nacionals de pintxos. Què vull dir amb això? Doncs que no ens conformem en oferir només una bona cuina (per cert, oberta i visible al client), sinó que durant gairebé mig any hem treballat per adequar el local i ho hem fet amb tot l’amor del món i amb tot el gust i experiència que portem acumulada. Hem trobat la fórmula per, dins d’un mateix local molt acollidor, disposar de dos espais: qui vulgui pot entrar a fer una tapa ràpida i una copa de vi o qui vulgui pot asseure’s i gaudir tranquil·lament d’una cuina d’autor en un menjador agradable i íntim amb capacitat per a 30 persones. I no oblidem que també disposem de terrassa!
– Experiències úniques i personalitzades, podríem dir…
Sí, correcte. La nostra premissa és clara: cada vegada que ens visita algú, volem que aquesta visita sigui una bona experiència, que mai sigui avorrida ni monòtona. Sempre segons els gustos, el temps i la intenció de cadascú. Com dèiem, al Boga es pot venir a menjar un pintxo a peu dret o a ser atesos a la taula d’una manera individualitzada. I no només ser atesos, sinó que, a taula, molts cops acabem els plats in situ amb tots els utensilis i noves tècniques existents. Qui pot resistir-se, per posar un exemple, als nostres pintxos de truita suculent i acabada de fer? Tampoc passem per alt servir un cafè ben tirat o un còctel ben elaborat o tenir els millors vins, sobretot els més destacats de la comarca, però també d’altres com pot ser el clàssic rioja Ramón Bilbao, un vi que no pot faltar mai en una taverna com la nostra. Us esperem al Boga de dilluns a dissabte d’11 a 23 hores!


