Tot i l’excepcionalitat del moment, la Fundació Roses Contra el càncer juntament amb el Club Atletisme Roses han dissenyat una nova edició de la Cursa de la Dona de Roses, la més antiga de la província de Girona.
El Covid-19 afecta qualsevol esdeveniment d’envergadura i demana, com tots sabem, capacitat d’adaptació cap a nous escenaris. Així, la vila de Roses i els encarregats i encarregades de la seva Cursa de la Dona no s’han fet enrere i la 13a edició serà finalment una realitat. Enguany no hi haurà un dia concret per participar a la cursa, sinó que es podrà fer en qualsevol hora i moment entre els dies 26 de setembre i 4 d’octubre. L’objectiu: tornar a buscar una alta participació però amb responsabilitat i respectant els protocols de no promoure aglomeracions. Les inscripcions (10 euros) s’han de fer a la web de fundacioroses.org i la recollida de dorsals i camisetes a la seu de la Fundació (c/Pescadors, 13), amb el corresponent comprovant rebut per correu electrònic.
“Ens vam reunir les membres de la Junta i, sobretot condicionades perquè aquest any no podem dur a terme activitats habituals, vam tenir molt clar que calia sumar una nova edició de la Cursa. Sabíem que de la manera que fos, trobant un format més específic, necessitàvem recaptar diners per poder continuar ajudant a persones malaltes de càncer”, explica la Lola Camps, membre d’aquesta Junta i encarregada de l’organització de l’esdeveniment.
Es fa una forta crida per tenir, durant aquests dies, el màxim d’inscrits possibles. Quatre dies abans del primer dia fixat per recórrer el circuit ja es comptava amb 700 inscripcions, havent-se marcat un objectiu d’arribar a les 1000 persones. Els 5km, totalment planers, entre la plaça de les Botxes i l’Espigó de Santa Margarita, estaran marcats de manera ben precisa i amb un photocall a la fi del recorregut, per tal de fer-se selfies i penjar-los a les xarxes amb el hashtag #13cursadeladonaroses.
Des de la Fundació, agraeixen, un any més, la forta col·laboració totalment altruista del Club Atletisme Roses, així com les entitats que han pagat les samarretes. A més, per aquesta edició especial, s’ha comptat amb dues empreses productores de vídeo que l’han creat gratuïtament. I cal no passar per alt la implicació d’alguns comerços (perfumeries, botigues de roba…) i restaurants de Roses, que han donat vals regals pel sorteig que es durà a terme entre els participants, també de forma telemàtica.