Facebook Twitter Instagram WhatsApp
    Trending
    • El Consell Comarcal impulsa un recurs per prevenir i millorar l’addicció dels joves a les pantalles
    • Figueres inaugura la restauració de les Basses del Terrisser
    • Agostino Avventurato, alcaldable pel PP a Castelló-Empuriabrava
    • Vilafant demostra que els jocs són una eina educativa
    • SOM marca el rumb cap a la millora de la seguretat a Castelló i Empuriabrava
    • Tots els sabors de Roses a la Ruta de la Tapa
    • Presentació del VI Fòrum Viles Florides a Castelló d’Empúries
    • La 3a edició del Saló dels Oficis reunirà 150 empreses, 3000 alumnes i administracions amb 14 sectors de formació professional
    WhatsApp Twitter Facebook Instagram
    Revista CRAE · Cultura comerç i oci
    Hotel Octavia Cadaques
    Petrolis Figueres - Venda de gasoil a domicili - Carburants i combustibles
    • Inici
    • Agenda
    • Empresa & Serveis
    • Entrevistes
    • Gastronomia
    • Gent i Oci
      • Actes Socials
      • Fires i Festes
      • Homenatges Vellesa
      • Cultura
      • Especial Fires Santa Creu
      • Especial anversari CRAE
      • Especial Vi de l’Empordà
      • Especial Dona Empresària
      • Gent de l’Empordà
    • Curses
      • Cursa de la Dona de Figueres
      • Cursa de la Dona de Roses
      • Cursa de la Dona de Castelló d’Empúries
      • + Curses
    • Salut i Bellesa
    • Notícies
    • Pobles
      • Alt Empordà Poble a Poble
      • L’Encant de l’Empordà
      • L’Empordà
    Revista CRAE · Cultura comerç i oci
    Inici»Empresa & Serveis»Rectificadora Tècnica: “Som més econòmics que comprar un motor nou, i més fiables que comprar-ne un de vell”
    Empresa & Serveis

    Rectificadora Tècnica: “Som més econòmics que comprar un motor nou, i més fiables que comprar-ne un de vell”

    17 de Gener de 20221 Vistes
    Retec

    L’empresa Rectificadora Tècnica de Vila-sacra treballa en la reparació de motors d’explosió i dona servei a tota la província de Girona. Tot i que els seus clients directes són els tallers mecànics, Josep Carreras ens explica que és important que coneixem aquest servei per poder-lo sol·licitar al nostre taller abans d’haver de comprar un motor nou.

    Quines són les principals activitats d’una empresa rectificadora de motors?

    La principal activitat és la reconstrucció de motors d’explosió, gasolina i dièsel.  Quan portes el cotxe al mecànic i et diu, per exemple; “has rebentat la junta de culata”, el mecànic ho desmunta i ens la porta a nosaltres, que tenim la maquinària per arreglar-la. Dins la reconstrucció de motors, una de les nostres especialitats són els motors marins, de les embarcacions d’esbarjo. També disposem de recanvis.

    Qui és el seu client potencial?

    El nostre client és el professional, els tallers mecànics. Però és cert que cal que la gent tingui present que existim. A vegades es fan malbé peces del motor, i el taller oficial aconsella un canvi de motor que podria tenir un cost, per exemple, sis mil euros. Un motor de desballestament podria costar cinc- cents euros. Enmig hi som nosaltres. Som més econòmics que comprar un motor nou, i més fiables que comprar-ne un de vell. Si es desconeix que existim, el client no ho demana al seu taller.  

    Com es comença un negoci tan específic?

    En el nostre cas, portem el negoci el meu germà i jo. El nostre pare ja era rectificador de motors. Però a la província de Girona només hi ha cinc empreses: un a Olot, nosaltres i tres a Girona. 

    Llavors hi ha poca competència.

    La nostra competència no és un altre rectificador, són els cotxes nous i les empreses de desballestament. Hi ha gent que no té diners per arreglar i prefereixen comprar un motor vell. Desgraciadament, caldria tenir en compte que si un motor es retira és per alguna cosa, i que en un moment com l’actual es vigila el tema de la contaminació.

    Precisament en aquest sentit, s’està canviant cap a un motor elèctric.

    El nostre és un sector de renovació constant. Avui no tractem motors elèctrics, però d’aquí a dos anys segurament ho estarem fent. De la mateixa manera que fa quatre anys vam aprendre a arreglar catalitzadors. Ens hem d’adaptar a les necessitats. Ara per ara queden molts tractors, autobusos, camions i altres motors d’explosió al mercat.

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Email Telegram WhatsApp

    Entrades relacionades

    Empresa & Serveis

    La Caverne d’Ali BonBon, una botiga de dolços que et transporta a un altre món

    27 de Febrer de 202333 Vistes
    Empresa & Serveis

    Fincas Giron: “Venim d’uns anys bons, motiu pel qual els preus han pujat i l’oferta ha disminuït”

    27 de Febrer de 2023194 Vistes
    Empresa & Serveis

    Alfred López: “Treballem en tot el cercle, des del bosc fins al magatzem, per això podem garantir qualitat”

    14 de Febrer de 202317 Vistes
    Cercar

    Revista Crae 370

    370CRAE
    • Aj Santa Llogaia
    • Ajuntament Avinyonet
    • Ajuntament Vilabertran
    • Ajuntament Vilasacra
    • Ajuntament Armentera
    • Hotel Octavia
    • Restaurant Sa Gambina
    • Parquets Emporda
    • Estanc n8
    • Estanc n8
    • Retec SL
    • Assessoria Lloret
    • Mineralia
    • Matfi3
    • Mecanica Puig
    • Pinsos Casademont
    • Pere Ullastre
    • Vidres Empordà
    • Teo Jordà
    • ICAD
    • Taller Juanola
    • Empordalia
    • Tot Salons
    • Trull Boadella
    • Can Marti
    • Agencia Selles
    • Farmatural
    • Guia Restaurants
    • CRAE
    • CRAE
    • CRAE
    Contacte

    REVISTA CRAE
    C. Fossos 20
    (Cantonada C. Colom)
    17600 Figueres
    Alt Empordà, Girona

    T: 872 01 57 27
    M: 650 750 661

    info@revistacrae.cat

    Informació
    • Qui Som
    • Agenda Alt Empordà
    • Notícies
    • Contacte i situació
    • Revista Crae
    • Guia Restaurants
    • Política de Privacitat
    Facebook Twitter Instagram Pinterest
    • Política de Privacitat
    © 2023 CRAE REVISTA CRAE.

    Escriviu a sobre i premeu Intro per cercar. Premeu Esc per cancel·lar.