L’empresa Rectificadora Tècnica de Vila-sacra treballa en la reparació de motors d’explosió i dona servei a tota la província de Girona. Tot i que els seus clients directes són els tallers mecànics, Josep Carreras ens explica que és important que coneixem aquest servei per poder-lo sol·licitar al nostre taller abans d’haver de comprar un motor nou.
Quines són les principals activitats d’una empresa rectificadora de motors?
La principal activitat és la reconstrucció de motors d’explosió, gasolina i dièsel. Quan portes el cotxe al mecànic i et diu, per exemple; “has rebentat la junta de culata”, el mecànic ho desmunta i ens la porta a nosaltres, que tenim la maquinària per arreglar-la. Dins la reconstrucció de motors, una de les nostres especialitats són els motors marins, de les embarcacions d’esbarjo. També disposem de recanvis.
Qui és el seu client potencial?
El nostre client és el professional, els tallers mecànics. Però és cert que cal que la gent tingui present que existim. A vegades es fan malbé peces del motor, i el taller oficial aconsella un canvi de motor que podria tenir un cost, per exemple, sis mil euros. Un motor de desballestament podria costar cinc- cents euros. Enmig hi som nosaltres. Som més econòmics que comprar un motor nou, i més fiables que comprar-ne un de vell. Si es desconeix que existim, el client no ho demana al seu taller.
Com es comença un negoci tan específic?
En el nostre cas, portem el negoci el meu germà i jo. El nostre pare ja era rectificador de motors. Però a la província de Girona només hi ha cinc empreses: un a Olot, nosaltres i tres a Girona.
Llavors hi ha poca competència.
La nostra competència no és un altre rectificador, són els cotxes nous i les empreses de desballestament. Hi ha gent que no té diners per arreglar i prefereixen comprar un motor vell. Desgraciadament, caldria tenir en compte que si un motor es retira és per alguna cosa, i que en un moment com l’actual es vigila el tema de la contaminació.
Precisament en aquest sentit, s’està canviant cap a un motor elèctric.
El nostre és un sector de renovació constant. Avui no tractem motors elèctrics, però d’aquí a dos anys segurament ho estarem fent. De la mateixa manera que fa quatre anys vam aprendre a arreglar catalitzadors. Ens hem d’adaptar a les necessitats. Ara per ara queden molts tractors, autobusos, camions i altres motors d’explosió al mercat.