Close Menu
    Facebook X (Twitter) Instagram WhatsApp
    Trending
    • La Casa de la Cultura de les Bernardes de la Diputació de Girona presenta «Foc i èter», un diàleg entre Orient, literatura i espiritualitat
    • Joan Jorquera guanya al German Open International de taekwondo
    • Sònia Martínez: “L’AP-7 al seu pas per les comarques gironines s’ha convertit en un corredor de la impunitat”
    • Roses, una bola de neu solidària
    • Fèlix Llorens: «En 24 segons es van esgotar les inscripcions de la Fira de la Cervesa»
    • Bona acollida de la prova pilot del Bus Castell amb més de 900 usuaris en un mes
    • Una tardor per viure la cultura, Roses obre el teló amb teatre, dansa, música i cinema
    • La Casa de Cultura de la Diputació de Girona acull el cicle «Un espia a la butxaca», dedicat als reptes ètics i democràtics de la intel·ligència artificial
    WhatsApp X (Twitter) Facebook Instagram
    Revista CRAE · Cultura comerç i oci
    Hotel Octavia Cadaques
    Petrolis Figueres - Venda de gasoil a domicili - Carburants i combustibles
    • Inici
    • Agenda
    • Empresa & Serveis
    • Entrevistes
    • Gastronomia
    • Fires i Festes
    • Actes Socials
    • Gent i Oci
      • Homenatges Vellesa
      • Especial Dona Empresària
      • Especial Fires Santa Creu
      • Especial anversari CRAE
      • Especial Vi de l’Empordà
      • Gent de l’Empordà
      • Especial Eleccions
    • Salut i Bellesa
    • Curses
      • Cursa de la Dona de Figueres
      • Cursa de la Dona de Roses
      • Cursa de la Dona de Castelló d’Empúries
      • Cursa de la Dona Port de la Selva
      • Corre per les Mames Llançà
      • Embruixada BTT Llers
      • + Curses
    • Notícies
      • Notícies de l’Alt Empordà
      • Notícies de Girona
      • Notícies de Cultura
    • Pobles
      • Alt Empordà Poble a Poble
      • L’Encant de l’Empordà
      • L’Empordà
    Revista CRAE · Cultura comerç i oci
    Inici»Gent i Oci»Cultura»Una tardor per viure la cultura, Roses obre el teló amb teatre, dansa, música i cinema
    Cultura

    Una tardor per viure la cultura, Roses obre el teló amb teatre, dansa, música i cinema

    18 de Setembre de 20264 Vistes
    Roses

    La programació del Teatre Municipal de Roses per als propers mesos d’octubre, novembre i desembre, ofereix una proposta variada que pujarà a l’escenari rosinc funcions teatrals, dansa, espectacles familiars, música, cinema i tradició nadalenca. Les entrades per als diferents espectacles es posen a la venda a partir del dia18 de setembre, a través de la web rosescultura.cat.

    Teatre: 3 comèdies, una òpera escenificada i els tradicionals Pastorets

    La programació teatral arrencarà el 17 d’octubre amb Una idea genial, comèdia produïda per Focus i guanyadora de dos premis Molière que, partint d’un embolic d’identitats i dobles, convertirà una aparentment senzilla estratègia per descobrir una infidelitat en una situació hilarant. L’obra està protagonitzada per Lluís Villanueva, Frank Capdet, Susanna Garachana i Anna Azcona, amb direcció de Xavier Ricart.

    Una altra proposta humorística arribarà el 25 d’octubre en format monòleg, amb No tengo remedio, de David Navarro, on el còmic de Jaén revisa amb humor i esperit autocrític, les seves manies, els seus pecats i tot allò que el converteix en una persona difícil de suportar. L’espectacle forma part de la campanya «Un somriure contra la leucèmia» organitzada per l’associació cultural Wendys, que destina la recaptació obtinguda a benefici de la Fundació Internacional Josep Carreras.

    El 7 de novembre arribarà el torn de El muntaplats, una comèdia de l’absurd que parla tant a través del silenci com de les paraules, marcada per un humor negre punyent i tocs de surrealisme inquietant. L’obra presenta dues dones que esperen instruccions per a una feina misteriosa fins que l’aparició d’un muntaplats ho altera tot. Un joc de poder, idiotesa i misteri, que manté l’espectador en suspens fins a l’últim moment.

    L’espectacle oferirà dues funcions consecutives, amb un intercanvi de papers entre les actrius que permetrà descobrir diferents matisos d’una mateixa obra. Entre les dues parts tindrà lloc una pausa en què s’oferirà una copa de cava als espectadors.

    La programació teatral seguirà amb l’òpera escenificada Delíric. Una nova mirada sobre Cyrano de Bergerac. Arribarà a Roses el 5 de desembre de la mà de Jordi Purtí, creador de reconeguts espectacles com Operetta, Concerto a Tempo d’Umore o Desconcerto. L’obra proposa una nova aproximació al clàssic Cyrano de Bergerac combinant teatre, música, gest i humor, i obté com a resultat un espectacle fresc i sorprenent que reflexiona sobre l’amor i la bellesa com a motors de vida.

    Finalment, la tradició nadalenca tornarà a l’escenari amb Els Pastorets, a càrrec del Grup de Teatre de Roses, els dies 20, 26 i 27 de desembre. La formació va recuperar l’any 1981 la tradició de representar una versió dels centenaris Pastorets d’Olot. Més de cent actors i actrius, acompanyats de música en directe, participaran en aquest espectacle per a petits i grans.

    Teatre familiar i infantil

    La programació familiar que ofereix cada temporada l’associació cultural Optimist, torna fidel a la seva cita amb tres propostes, el primer diumenge de mes. El cicle s’iniciarà el 4 d’octubre amb el PeTiT uNiVeRS, de Marcel Gros, teatre clown que proposa un viatge a la infància a través dels records, els somnis i la imaginació.

    L’1 de novembre arribarà POTS, de Tanaka Teatre. A partir de la pregunta «Si poguessis guardar un record dins d’un pot, quin triaries?», l’espectacle proposa un viatge oníric que convida a mirar amb ulls nous allò que ja tenim, posa en valor les petites coses i l’essència d’allò que som.

    La tercera proposta familiar porta per títol Cap a Mirmanda (o l’últim nas de l’any), de la companyia Cinc Cèntims Teatre, que es representarà el 6 de desembre. La història segueix la Silvana, que vol ser carbonera com els homes de la seva família i que, accidentalment, talla l’Arbre dels Nassos.

    Ballet clàssic per a tots els públics

    La dansa serà protagonista el 15 de novembre amb la representació El Trencanous, a càrrec de l’International Ballet Company, que farà parada a Roses dins de la seva Gira d’Hivern 2026. La companyia, integrada per solistes de diversos països, entre els quals Moldàvia, Ucraïna i Itàlia, portarà a l’escenari rosinc una de les obres més emblemàtiques del repertori clàssic, amb música de Piotr Ilich Txaikovski i coreografia de Lev Ivanov.

    Una proposta pensada per apropar el ballet clàssic tant al públic familiar com als amants de la dansa.

    Concert solidari per lluitar contra el càncer

    La música arribarà al teatre rosinc amb Grans heroïnes del cinema, el concert solidari que la Fundació Roses Contra el Càncer organitza anualment pels volts de Nadal per recaptar fons per a la lluita contra aquesta malaltia.

    Tindrà lloc el 29 de novembre i estarà a càrrec de l’Orquestra Simfònica del Vallès, en format ensemble d’instruments de vent amb piano i percussió. El repertori oferirà un recorregut per algunes de les bandes sonores més conegudes del cinema i posarà el focus en personatges femenins icònics, amb temes de pel·lícules com Kill Bill, Amélie, Mary Poppins, Star Wars, El senyor dels anells, i Cabaret, entre d’altres.

    Cinema: el festival BaiDeFest arriba a la novena edició

    El cinema fantàstic i de terror prendrà el Teatre de Roses amb la novena edició del BaiDeFest, Festival de curts fantàstics i de terror de Roses, que se celebrarà del 19 al 22 de novembre i que arriba ple de novetats.

    El certamen, organitzat per l’Associació Cultural Bai de Feis, oferirà més de setanta curtmetratges a competició, un documental i tres llargmetratges, un dels quals s’estrenarà per primera vegada a Espanya. La programació es completarà amb presentacions de llibres, un concert, una xerrada sobre James Bond, una selecció de curtmetratges underground, la tercera Marató Geek Shock Cinema; i la projecció de dos clàssics del cinema fantàstic:

    En aquesta edició, el festival obrirà les portes de l’infern per homenatjar dos clàssics del cinema fantàstic: La profecia, en el seu 50è aniversari, i Golpe en la pequeña China, que commemora 40 anys.

    Venda d’entrades i descomptes

    Les entrades es posen a la venda el dia 18 de setembre, a través de la web rosescultura.cat S’apliquen descomptes a les persones posseïdores del Carnet Club Roses Cultura, del Carnet Jove i del Carnet de persona jubilada, i s’aplica la gratuïtat d’entrada als menors de 16 anys (acompanyats per una persona adulta) i a les parelles lingüístiques de Roses. Les entrades també es poden adquirir presencialment a la taquilla del teatre els dijous i divendres de 12 a 14 h, i el mateix dia de l’espectacle una hora abans.

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Email Telegram WhatsApp

    Entrades relacionades

    Cultura

    La Biblioteca de Figueres presenta el nou curs dels Clubs de Lectura

    18 de Setembre de 20268 Vistes
    Cultura

    Terra de Trobadors supera els 60.000 assistents i signa l’edició més multitudinària de la seva història

    14 de Setembre de 202610 Vistes
    Cultura

    Castelló d’Empúries es prepara per viure un nou Terra de Trobadors

    9 de Setembre de 20266 Vistes
    Cerca
    • Aj Santa Llogaia
    • Ajuntament Avinyonet
    • Ajuntament Vilasacra
    • Ajuntament Armentera
    • Hotel Octavia
    • Restaurant Sa Gambina
    • Estanc n8
    • Estanc n8
    • Retec SL
    • Assessoria Lloret
    • Mineralia
    • Matfi3
    • Pinsos Casademont
    • Vidres Empordà
    • Teo Jordà
    • ICAD
    • Taller Juanola
    • Empordalia
    • Trull Boadella
    • Can Marti
    • Kassandra Shop
    • MotoNatura
    • Fincas Giron
    • Restaurant La Vinya
    • Travel Master
    • Residencia Canina VilaDescans
    • Guia Restaurants
    • CRAE
    • CRAE
    • CRAE
    Revista CRAE Figueres
    Contacte

    REVISTA CRAE
    C. Fossos 20
    (Cantonada C. Colom)
    17600 Figueres
    Alt Empordà, Girona

    T: 872 01 57 27
    M: 650 750 661

    info@revistacrae.cat

    Informació
    • Qui Som
    • Agenda de l’Alt Empordà
    • Últimes notícies de l’Alt Empordà
    • Contacte i situació
    • Revista Crae
    • Guia Restaurants
    • Política de Privacitat
    Categories
    • Cultura de l’Alt Empordà
    • Empreses i serveis de l’Alt Empordà
    • Entrevistes de l’Alt Empordà
    • Especial Eleccions
    • Fires i Festes de l’Alt Empordà
    • Gastronomia de l’Alt Empordà
    • Homenatges a la vellesa de l’Alt Empordà
    • Salut i bellesa a l’Alt Empordà
    Facebook X (Twitter) Instagram Pinterest
    • Política de Privacitat
    © 2026 CRAE REVISTA CRAE.

    Escriviu a sobre i premeu Intro per cercar. Premeu Esc per cancel·lar.