Close Menu
    Facebook X (Twitter) Instagram WhatsApp
    Trending
    • El carrer de la pujada del castell de Figueres reobre després de mesos d’obres
    • Ignorància Universal
    • Creativity Experience #05: la moda d’autor com a llenguatge cultural a Figueres
    • El Portalblau donarà part de la venda d’entrades del concert de Sopa de Cabra per millorar l’HAI Bernat Jaume de Figueres
    • Jaume Amorós: “La Passió de Vila-sacra és única perquè és molt dinàmica i es desenvolupa en tres escenaris, amb la participació del públic”
    • Gairebé el 35% dels visitants del Parc Natural de Cap de Creus provenen d’altres països
    • L’Ajuntament de Figueres restaura patrimoni històric de la Societat Coral Erato salvat de l’incendi
    • Som referència amb el Pintxo Pote (beguda) i de la cuina de fusió basca-catalana, a l’Empordà
    WhatsApp X (Twitter) Facebook Instagram
    Revista CRAE · Cultura comerç i oci
    Hotel Octavia Cadaques
    Petrolis Figueres - Venda de gasoil a domicili - Carburants i combustibles
    • Inici
    • Agenda
    • Empresa & Serveis
    • Entrevistes
    • Gastronomia
    • Gent i Oci
      • Cultura
      • Actes Socials
      • Fires i Festes
      • Especial Fires Santa Creu
      • Especial Eleccions
      • Homenatges Vellesa
      • Especial anversari CRAE
      • Especial Vi de l’Empordà
      • Especial Dona Empresària
      • Gent de l’Empordà
    • Curses
      • Cursa de la Dona de Figueres
      • Cursa de la Dona de Roses
      • Cursa de la Dona de Castelló d’Empúries
      • Cursa de la Dona Port de la Selva
      • Corre per les Mames Llançà
      • Embruixada BTT Llers
      • + Curses
    • Salut i Bellesa
    • Notícies
    • Pobles
      • Alt Empordà Poble a Poble
      • L’Encant de l’Empordà
      • L’Empordà
    Revista CRAE · Cultura comerç i oci
    Inici»Gent i Oci»Gent de l'Empordà»Ignorància Universal
    Gent de l'Empordà

    Ignorància Universal

    23 de Març de 20261 Vistes

    Ara que DONALD TRUMP està demostrant que no cal ni saber matemàtiques per a guanyar molts diners, ni tenir coneixements polítics i/o diplomàtics per a convertir-se en President del país més poderós del món, ni de geografia per aixafar tercers països i robar-los les seves riqueses, la ignorància apareix com un valor en alça. Sembla que l’única lliçó que tots els ignorants d’aquest món s’han après de memòria, són les excuses que expliquen les seves mancances en tots els àmbits – culturals, científics, sociològics o de qualsevol altre naturalesa.

    Aquests dies, els mestres de tot Catalunya estan de protestes, vagues i reivindicacions. Diuen que no tenen prou eines per a formar ‘com cal’ els joves que en el futur hauran de prendre les rengles de les nostres empreses i institucions. Jo, no és que hi entengui massa del tema, però estic convençut que tenen raó. Tot i així, crec que també hi ha altres factors responsables de l’avenç d’una/es generació/ns que ‘brillen’ pel seu desinterès general. Els mitjans ens mostren cada dia joves (gràcies a Déu, no són tots!) que no només no semblen tenir ni els més mínims coneixements de les matèries que suposadament estudien (de matemàtiques i llengua a història o de geografia a sociologia i literatura), sinó que inclús sembla que se’n fotin (amb una dosis de supèrbia totalment fora de lloc) de la seva pròpia ignorància. Fa uns dies, el diari electrònic VilaWeb analitzava el resultat d’una enquesta que Ràdio Flaixbac havia fet als estudiants que visitaven el SALÓ DE L’ENSENYAMENT. <https://www.vilaweb.cat/noticies/salvador-dali-president-delta-ebre-alt-penedes-respostes-alarmants-joves-salo-ensenyament/>.

    La ignorància, però, i la seva orgullosa ‘celebració’, no son fenòmens que afecten només als joves d’avui. Un àmbit que cada dia deixa en evidència a milers i milers d’ignorants de totes les edats i d’arreu del món, són les xarxes socials. I no cal anar gaire lluny per ‘enxampar’ a tots aquells que ni tant sols han après una de les grans savieses que en Groucho Marx va saber explicar de la forma més punyent: Més val callar i semblar babau, que parlar i deixar-ho clar definitivament.

    Davant els aldarulls a un dels carrers més transitats de Roses, el 18 de febrer passat, una senyora que pel seu nom i cognom deu ésser d’origen francòfon, publicà a Facebook: “Que passa calle Francesco MACIA ? Policia, Mossos, Bomberos ….!”. Preguntava per la intervenció de ‘les forces d’ordre’ davant un petit incendi que s’havia produït en un pis, del que a hores d’ara encara s’estan investigant les causes. Poques hores després, L.G.B., una ‘rosinca de pro’, independentista ‘fins al moll de l’os’, germana d’un exregidor que actualment ocupa un dels càrrecs institucionals més importants de la Vila, comentà: “Francesc Macià,deunidor”, tot ridiculitzant desvergonyidament i irrespectuosa el desconeixement ‘exacte’ del nomenclàtor rosinc d’aquella ciutadana estrangera i sense adonar-se de la seva pròpia (i molt greu) falta d’ortografia: “deunidor”, que en realitat s’escriu “déu-n’hi-do”.

    Un altre ‘comentarista’ (J.F.R.) es va adonar i li va etzibar (en castellà, amb molta ironia i tota la raó): “que catalán más buen escrito”. Però, tot el que aquella catalanista impresentable li va saber respondre per la seva pròpia falta en castellà (‘buen’ enlloc de ‘bien’) era “dons tu el castellà què ? suposo q el vas estudiar no?no estava prohibit al colegit,eh q no?”, tot cometent – com a mínim – 8 faltes d’ortografia en una sola línia! Com si els últims 50 anys que ha viscut en plena democràcia i llibertat lingüística no li haguessin donat oportunitats suficients per a reciclar-se i per aprendre pel seu compte i ‘amor a la pàtria’ el que no li han ensenyat ‘de petita’. Però no. Ella, igual que alguns dels més lamentables polítics d’aquest país, sempre tindran a Franco per a donar-li la culpa de tot, encara que alguns dels estudiants entrevistats per Ràdio Flaixbac situaven la seva mort (entre ridícules rialles) entre els anys 1.400 al 1.990.

    “Amb FRANCO vivíem millor”!

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Email Telegram WhatsApp

    Entrades relacionades

    Entrevistes

    Francesc Ribas Ferrer: “Tinc 91 anys i he recorregut en bicicleta 554.000 quilòmetres: l’equivalent a 12,5 voltes a la Terra”

    12 de Març de 202654 Vistes
    Gent de l'Empordà

    QÜESTIÓ DE MERCAT

    2 de Febrer de 202693 Vistes
    Gent de l'Empordà

    Festa dels anys 80 a Ca la Manoli de Figueres

    27 de Setembre de 2024328 Vistes
    Cerca
    • Aj Santa Llogaia
    • Ajuntament Avinyonet
    • Ajuntament Vilabertran
    • Ajuntament Vilasacra
    • Ajuntament Armentera
    • Hotel Octavia
    • Restaurant Sa Gambina
    • Parquets Emporda
    • Estanc n8
    • Estanc n8
    • Retec SL
    • Assessoria Lloret
    • Mineralia
    • Matfi3
    • Mecanica Puig
    • Pinsos Casademont
    • Pere Ullastre
    • Vidres Empordà
    • Teo Jordà
    • ICAD
    • Taller Juanola
    • Empordalia
    • Tot Salons
    • Trull Boadella
    • Can Marti
    • Agencia Selles
    • Farmatural
    • Kassandra Shop
    • MotoNatura
    • Fincas Giron
    • Restaurant La Vinya
    • Travel Master
    • Residencia Canina VilaDescans
    • Guia Restaurants
    • CRAE
    • CRAE
    • CRAE
    Revista CRAE Figueres
    Contacte

    REVISTA CRAE
    C. Fossos 20
    (Cantonada C. Colom)
    17600 Figueres
    Alt Empordà, Girona

    T: 872 01 57 27
    M: 650 750 661

    info@revistacrae.cat

    Informació
    • Qui Som
    • Agenda Alt Empordà
    • Notícies
    • Contacte i situació
    • Revista Crae
    • Guia Restaurants
    • Política de Privacitat
    Categories
    • Cultura
    • Empresa & Serveis
    • Entrevistes
    • Especial Eleccions
    • Fires i Festes
    • Gastronomia
    • Homenatges a la Vellesa
    • Salut i Bellesa
    Facebook X (Twitter) Instagram Pinterest
    • Política de Privacitat
    © 2026 CRAE REVISTA CRAE.

    Escriviu a sobre i premeu Intro per cercar. Premeu Esc per cancel·lar.